PERDA komited dalam memberikan perkhidmatan kelas pertama melalui amalan tadbir urus berasaskan piagam pelanggan seperti berikut :-
PERKHIDMATAN TERAS UTAMA
Status permohonan penyewa premis, pajakan dan penyewaan tanah dijawab dalam tempoh 30 hari selepas tarikh tutup iklan
: Teras Utama 1
Teras Utama 2 :
Status bilangan pengguna berdaftar di dalam Sistem e-Usahawan
Status permohonan menyertai kursus / seminar / latihan / promosi pembangunan usahawan dijawab dalam tempoh 14 hari dari tarikh borang diterima
: Teras Utama 3
Teras Utama 4 :
Status permohonan Program Peningkatan Pendapatan dijawab dalam tempoh 30 hari selepas permohonan diterima
Keputusan permohonan kemasukan pelajar ke PERDA-TECH dijawab dalam tempoh 30 hari dari tarikh temuduga
: Teras Utama 5
Teras Utama 6 :
Sijil / Diploma dikeluarkan selepas 14 hari dari tarikh konvokesyen
PERKHIDMATAN SOKONGAN
Pembayaran tuntutan bil-bil dibuat tidak lewat 14 hari dari tarikh tuntutan lengkap diterima
: Sokongan 1
Sokongan 2 :
Akuan penerimaan aduan awam dikeluarkan dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh aduan diterima (Tidak termasuk aduan kerosakan teknikal / premis & pertanyaan)
Maklum balas aduan awam dikemukakan kepada pengadu dalam tempoh 30 hari (Tidak termasuk aduan kerosakan teknikal / premis & pertanyaan)
: Sokongan 3
Sokongan 4 :
Berita PERDA dikemaskini ke dalam Laman Web dalam tempoh 5 hari dari tarikh acara dilaksanakan
Permohonan pengisian jawatan kosong di PERDA diproses dalam tempoh 6 bulan dari tarikh tutup iklan
: Sokongan 5
: Sokongan 6
Semua penjanjian dimatikan setem dalam tempoh 4 bulan selepas surat setuju terima dikeluarkan