PIAGAM PELANGGAN

PERDA komited dalam memberikan perkhidmatan kelas pertama melalui amalan tadbir urus berasaskan piagam pelanggan seperti berikut :-

PERKHIDMATAN TERAS UTAMA

Status permohonan penyewa premis, pajakan dan penyewaan tanah dijawab dalam tempoh 30 hari selepas tarikh tutup iklan

: Teras Utama 1

Teras Utama 2 :

Status bilangan pengguna berdaftar di dalam Sistem e-Usahawan

Status permohonan menyertai kursus / seminar / latihan / promosi pembangunan usahawan dijawab dalam tempoh 14 hari dari tarikh borang diterima

: Teras Utama 3

Teras Utama 4 :

Status permohonan Program Peningkatan Pendapatan dijawab dalam tempoh 30 hari selepas permohonan diterima

Keputusan permohonan kemasukan pelajar ke PERDA-TECH dijawab dalam tempoh 30 hari dari tarikh temuduga

: Teras Utama 5

Teras Utama 6 :

Sijil / Diploma dikeluarkan selepas 14 hari dari tarikh konvokesyen

PERKHIDMATAN SOKONGAN

Pembayaran tuntutan bil-bil dibuat tidak lewat 14 hari dari tarikh tuntutan lengkap diterima

: Sokongan 1

Sokongan 2 :

Akuan penerimaan aduan awam dikeluarkan dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh aduan diterima (Tidak termasuk aduan kerosakan teknikal / premis & pertanyaan)

Maklum balas aduan awam dikemukakan kepada pengadu dalam tempoh 30 hari (Tidak termasuk aduan kerosakan teknikal / premis & pertanyaan) 

: Sokongan 3

Sokongan 4 :

Berita PERDA dikemaskini ke dalam Laman Web dalam tempoh 5 hari dari tarikh acara dilaksanakan

Permohonan pengisian jawatan kosong di PERDA diproses dalam tempoh 6 bulan dari tarikh tutup iklan

: Sokongan 5

: Sokongan 6

Semua penjanjian dimatikan setem dalam tempoh 4 bulan selepas surat setuju terima dikeluarkan

Penafian : PERDA tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kehilangan data atau kerugian yang berlaku disebabkan penggunaan laman web ini.

Hak Cipta Terpelihara © PERDA 2024 / Paparan terbaik menggunakan pelayar internet Mozilla Firefox, Chrome dan Internet Explorer 11 ke atas.